Tranziția la online, mai rapidă ca niciodată: cum am sărit cu 5 ani în față, în pandemie

de: Alexandru Puiu
15 11. 2020

În ultimul an, foarte multe afaceri și-au amplificat activitatea online, iar internauții au devenit mai deschiși ca niciodată la serviciile oferite pe internet.

IBM a publicat de curând un index anual pentru sectorul de retail american. Deși acesta se referă la piața de achiziții din SUA, într-o proporție destul de mare, valorile de peste ocean se aplică și în Europa. Până și românii au îmbrățișat online-ul, obligat, forțat, cu o viteză surprinzătoare în ultimele 9 luni.

Una peste alta, trendul este cât se poate de clar. Conforma datelor publicate de TechCrunch, pandemia a accelerat cu cinci ani trecerea de la shopping-ul tradițional, cu deplasări în magazine, către cumpărăturile de pe internet, din mediul online.

În contextul în care sezonul de iarnă este dominat de oferte și reduceri, mai mult sau mai puțin impresionante, nu ar trebui să vină ca o surpriză faptul că trecerea la comerțul online va fi și mai mult accelerată. Doar în SUA, perioada sărbătorilor de iarnă se va reflecta în achiziții de peste 189 de miliarde de dolari, cu 33% mai mult decât în aceeași perioadă a anului trecut. Aceasta din urmă este o valoare estimată de Adobe Analytics.

Dacă nu era evident, valorile de mai sus se reflectă în vești bune pentru industria ghidată de comerț, chiar dacă traficul în mall-uri nu mai este ce a fost odată. În plus, oamenii nu mai sunt interesați de haine. Magazinele de obiecte vestimentare se pare că vor înregistra un declin de 60% al activității înainte de finele lui 2020. De partea cealaltă a baricadei, comerțul online se va reflecta într-o creștere de 20%.

Pe de altă parte, o veste deloc îmbucurătoare, dar previzibilă, este că vânzările de alcool au crescut cu 16% față de 2019, materialele de bricolaj cu 14,15%, iar achizițiile de alimente cu 13%. Cu alte cuvinte, dacă ți se pare că prietenii tăi au pus câteva kilograme pe ei, problema se reflectă și în cifre.